Vydávají to za železnici, ale je to horská dráha

Podobně velkých mostů je na trati 24 – těch malých pak 800.

Po mechu a skrz metrové kapradí, hlubokými jehličnatými lesy s borovicemi s jehlicemi dlouhými třicet centrimetrů, po hřebenech hor (doslova!), skrz potrhané mraky jezdí z Shimly (2100 mnm) do plání Punjabu a Haryany (těsně přes 300 mnm) vláček na hraní. (Úzkokolejka, máte-li lepší překlad výstižného Toy Train, pište.) Skrz stanice s názvy jako Summer Hill. Ve vagonech dřevěné lavice, jedna sedačka, ulička, dvě sedačky. Rozměry spíš pro panenky. Táhne ho malinká dieselová lokomotiva. Pokaždé, když vlak zastaví, půlka pasažerů vystoupí a zevluje kolem vlaku, aby pak zběsile naskakovala, až se vlak zas' rozjede.

Trať postavili Britové (dokončena v roce 1903), aby to letní stěhování hlavního města z Delhi do Shimly netrvalo týden, ale jen dva dni. Inženýři byly pravděpodobně den před plánováním v Disneylandu a svezli se tam na horské dráze: navrhli a postavili trať 96 km dlohou, která překonává převýšení téměř 2000 metrů. Je na ní 900 zatáček, 800 mostů (počítáme-li jen ty velké, pak 24), z nich nejdelší má přes kilometr. Stejně dlouhý je i nejdelší ze 103 tunelů, kterých je jen 102. Stoupání a klesání na trati jsou opravdu dramatická, však je to také nejprudší železnice na světě. Podle jízdního řádu to trvá šest hodin. Druhou třídou to stojí Rs 17 (cca 8 Kč). Včetně zpozdění dvě hodiny.

Pes: Vedle tohoto vlaku by ten mezi Pathankotem a Jogindarnagarem vypadal obroský.

Nádraží v Shimla
Lokomotiva na nádraží v Shimla
Tunelů je mezi Shimlou a Kalkou 103, nejdelší má víc než kilometr.
Kalka